Selaat arkistoa kohteelle kaylaitsines.

Weekend!

10.4.2016 Yleinen

Viikko meni tosi nopeesti. Samalla loppu mun näyttöviikkokin. Liian nopeesti meni aika ja tulee ikävä kaikkii ihanii työpaikaltani. Ei muutaku kouluu maanantaina. Tänne suuntaan on luvattu +13 lämmintä ja aurinkoa maanantaina ja mietein pitäskö jo päräyttää pyörällä kouluun… Mun projektille kuuluu ihan hyvää. Viikolla söin keveesti joka päivä. Liikunta tosin jäi taas pois. Salin omistaja oli lähteny johonki ulkomaille Atlantin toiselle puolelle? ilmoittelematta salin kävijöille. Olishan sitä omatoimisesti voinu kotona vähän tehä treeniä. Olen edelleen saamaton laiskuri. Me kyllä S:n kanssa suunniteltiin et tehään oikee treeniohjelma ensi viikolle. S osaa tehdä sellasen mikä olis monipuolinen. Kyllä mäkin varmaan osaisin. Tai sitte en. Laitan sen tänne sitte ku ollaan se saatu valmiiksi. Paino on tällä hetkellä 86.8, mikä on ihan jees. Olisin toivonu kyllä lähemmäs 86 näin viikonlopun kunniaks. Tavotteena on nyt viikon päähän saada toi -800g pois. Olisin onnellinen, jos mennään 85 alkavalle lukemalle. Viikon päästä siis Helsinkiin ja sieltä ostaa ne uudet treenihousut (mikäli mä painan sen 86.3). Mittoja otan vasta viikon/parin viikon päästä.
Ajattelin kirjoittaa tänää ihan oikeesti jostain aiheesta, mikä on tullut itelle tärkeeks. Kerroinkin muistaakseni ekassa postauksessa tästä mun lemppari Pt:stä, Kayla Itsinestä. Luen aika paljon sen blogia ja muutenkin seuraan sosiaalisessa mediassa. Viikko sitten Kayla oli kirjotellu aiheesta ”Muita syitä treenaamiseen kuin painonpudotus”. Tämä kyseinen postaus oli musta hyvä ja muistutti taas siitä, että on niin paljon muitakin hyötyjä liikunnasta kuin painon lasku. Eikä kaikki maailman ihmiset muutenkaan aina laihduta. Tässä siis mitä Kayla oli kirjoitellut muista hyödyistä;

1.  ”Improves Your Mood and Wellbeing ” (parantaa mielialaa ja hyvää oloa)
Treenaaminen vapauttaa kehossa ”hyvän olon” tunnetta. Tämän aiheuttaa endorfiini niminen kemikaali. Tämä selittää fiiliksen ”high” kun olet tehnyt rankan treenin. Voimme siis kaikki sanoa, että ” treenaaminen antaa sinulle endorfiinia ja endorfiini tekee sinut onnelliseksi”. Lyhytkin treeni voi auttaa sinua tuntemaan olosi palon paremmaksi. Treenaaminen voi lievittää myös stressiä (Minä allekirjoitan tämän täysin henk.kohtasesti) Jos olet huolissasi jostain työstä/asiasta mitä olet tekemässä, pistä sun syke hakkaamaan ja ota hikeä pintaan, huomaat kuinka helpottava olo on jatkaa työhommia. Stressin välttämiseksi kannattaa jatkaa treenaamista pitkän aikavälin ajan.  Sillon kun me treenataan asetamme kehomme pieneen stressi tilaan. Tällöin stressi taso kevenee. Muista kuitenkin ettet ylitä rajojasi, tasapaino on avain kaikkeen.

2. ”Health Benefits” ( Terveydelliset hyödyt/edut)
Tästä on ollut lukemattomia määriä tutkimuksia. Ihmiset jotka elävät aktiivista elämää elävät pidempään ja terveempinä. Esimerkiksi omaa painoa käyttämällä (treenaamisessa) ollaan saatu tuloksia, että luut tulevat vahvemmiksi. Tämä auttaa sinua kun tulet vanhemmaksi. Tavallinen treeni taas vahvistaa sydäntäsi, tämä estää sinua sairastumasta sydänsairauksiin. Sydänsairaudet ovat länsimaissa yleisin kuolinsyy. Pelkästään pieni lenkki päivittäin auttaa ehkäisemään sairastumista. Lista hyödyistä on oikeastaan loputon.

3. ” Improved Confidence” (parantunut itseluottamus)
Tämä on mielestäni tärkein pointti. Minä keskityn aina mieluummin, miltä sinusta tuntuu kuin miltä näytät. Kun treenaat ja saavutat fyysiset tavoitteesi, mutta tunnet silti olosi kurjaksi, on sinun syytä miettiä todellisia motiiveitasi treenaamisen suhteen. Pääpointtina on yleensä että saat liikunnasta hyvän olon ja tunnet näyttäväsi hyvältä.

Don’t worry about what others say. Do what makes YOU happy. Do what makes YOU feel good and watch as you get rewarded!
(Älä mieti mitä muut sanovat. Tee sitä mikä tekee sinut onnelliseksi. Tee sitä mikä saa olosi tuntumaan hyvältä ja näe kun se palkitsee sinut.)

Tässä edellä siis Kaylan mietteitä. Kirjoitin tähän pääasiat Kaylan tekstistä. Koko teksti kannattaa käydä lukemassa hänen blogistaan.

kuva netistä

          kuva netistä

Kuva netistä

           Kuva netistä

 

Ruokaa, ruokaa ja vielä lisää ruokaa

27.3.2016 Yleinen

Tänää tuli sukuloituu ja käytiin syömässä kunnon pääsiäispäivällinen. Hirveesti ruokaa niinku joka vuosi. Nää päivälliset on sellaset perinteiset sukuistujaiset. Meidän suku ei ole uskonnollinen ja päivällisiin ei liity mitään uskonnollista (monet näin luulevat). Ruokaa siis oli mielettömät määrät. Söin vähemmän mitä yleensä, mutta olo on silti turvonnut ja närästääkin. Tultiin vielä melko myöhään joten lenkkeily jäi tältä päivältä. Se vähän harmittaa…. Huomenna uusi päivä ja uusi yritys. Oli puhetta S:n kanssa, että mentäs vähä pelailee korist jos vain on yhtä hyvä ilma mitä tänään. Pienen lihaskunto treenin vois tehdä myös. Oon joskus aikasemmin hommannu sellasen ku Kayla Itsines workout. Se on tosi hyvä ja dikkaan ite hirveesti koko tyypistä. Tosi positiivinen tyyppi ja timmi-mimmi. Kannattaa esim ig:ssä seurata.

Mun tuleva viikkosuunnitelma taaskin näyttää jotenkin tosi buukatulta. Huominen on onneks vielä vapaata. Huomisen joudun kuitenkin pyhittää koulujutuille. Näyttöviikon suunnitelma tuli opelta takasin ja korjauksia on tehtävä…..aika paljon…. Mä kyllä sen jo arvasinkin. Huomenna siis suunnitelman korjausta, liikuntaa ja ruuan tekoa. Pieni siivouskin pitäisi tehdä ja pistää pesukone pyörimään. Ajattelin käydä myös läpi kaikki treenivaatteeni ja katsoa miltä ne näyttää, kun ovat olleet kaapin pohjalla jo tovin. Tiistaina takaisin harjoittelupaikalle ja se onkin 7h tehokasta työtä ja jatkuvaa menemistä paikasta A paikkaan B ja siitä paikalle C ja jos ehtii niin vielä paikalle D. Päivän jälkeen kouluhommien pariin (jos en maanantaina ole saanut tehtyä suunnitelman korjausta valmiiksi). Työharjoitteluviikkojen arviointilomake täytyisi tehdä valmiiksi. Sillä ei tosin ole vielä kiire mutta seuraavan viikon aikana se olisi saatava valmiiksi. Tiistai illalla sali vuoro ja 9 jälkeen kotiin, suihkuun, kevyt syöminen ja nukkumaan. Keskiviikko näyttää aika samalta. Ja torstai. Kesätyöhakemuksiaki pitäs laittaa eteenpäin. Juuri ennen tänne kirjoittamista päivitin mun CV:n ja se on valmiina lähtemään eteenpäin.  Kirjoittelen tänne vielä tarkempia juttuja päivistäni.

Olen ajatellut palkita itseni kun olen pudottanut 5kg. Tarvitsen ehdottomasti uudet treenihousut. Oon ajatellu makeen näkösiä Niken housuja. Sen lisäksi treenitopin ja kengät. Kengät on ollu jo kauan tiedossa, mutta en oo saanu aikaseks tilata niitä. Sitte mun tarttis laittaa rahaa pikkuhiljaa säästöön….tai vaan pokkana ostaa seuraavista tulevista rahoista…..WEEKEND lippu. S haluis kans mukaan, mutta katsotaan nyt riittävätkö varamme. Kesään mennessä kun saan pudotettua 10-15kg niin kelpaa reivaa festareilla. Olin viime vuonna ja oli ehkä paras festari missä oon ikinä ollu. Tää musa sopii vielä sairaan hyvin treenaamiseen. Ei muut ku reivaa!